Strandparken får nyt logo

23-06-2021

I Strandparken har vi, i en længere periode, arbejdet med at udvikle vores identitet og i den forbindelse lancerer vi nu vore nye logo, som fremadrettet vil blive gennemgående både her på siden og på flag, skilte mm. ude i Strandparken.

Vi er rigtig glade for, og stolte over det nye logo, som vækker positive associationer og som er let genkendeligt. Vi glæder os til at se logoet komme til sin ret ude i vores alle sammens Strandpark. Herunder kan du læse lidt om det nye logo og den nye undertitel

NAVNET

Der er udviklet et nyt logo, der på en og samme tid demonstrerer nytænkning og tidløshed i det grafiske udtryk.

Strandparkens navn suppleres med den stærke kernefortælling som undertitel, og tilfører det den identitet, som det tidligere logo manglede som et kommunikativt værktøj.

”Med landskabet for befolkningen” er et slogan, der er funderet på de grundsten Strandparken er skabt af og i fremtiden skal
skabes af. Ved at gøre kernefortællingen til en integreret
del af den grafiske identitet, vil Strandparkens mange aktører og det lokale opland have lettere ved at tage den til sig og finde en stolthed i det unikke område, der allerede er skabt, samt se sig selv som en del af fortællingen.

Strandparkens landskaber er fyldt med poesi og dybde, og tilbyder et mulighedsfelt af oplevelser for den besøgende.

FARVERNE

Der anvendes en farvepallette af blå- og turkise toner samt den varme rød-orange til solen.

Selvom der anvendes hele 5 farver, er farvevalget meget afstemt og rolig, mens den rød-orange sol giver et enkelt markant kontrast-element, og skaber spænding i kompositionen som komplimentær farve samt vekslen mellem kolde og varme farver.

Logoets farvespektrum lys, farve og toner i landskabet skaber en lagdelt dydbe i kompositionen, som er svær at opnå med grafisk mere forsimplede monokrome logoer.

Den lagdelte dybde, der ansporer en nygerrighed hos beskueren, der inviterer til ”at gå på opdagelse.”

Farverne giver mindelser til udtrykket ”den blå time” som betegner tusmørket og det smukke bløde lys, som kunstnere og fotografer ynder at finde deres motiver i. Det tilfører logoet en kunstnerisk poesi, som de fleste vil associere med noget positivt.

 

 

 


LOGOET

Logoet udtrykker poesi og dybde. Det inviterer den nysgerrige besøgende til, at gå på opdagelse.

Den grafiske identitet placerer sig mellem det konkrete og genkendelige, og det abstrakte og drømmende. I udarbejdelsen af den grafiske identitet er arbejdet med fire bærende principper.

 

LANDSKAB – Landskabet udfoldes i logoet gennem tre bølgende farveflader. I deres blåtoner har de en dobbelttydighed, der både kan udtrykke et bølgende hav eller et bølgende lagdelt landskab. Med den rangerøde sol forstås himlen som vigtigt element i modvægt til landskabet.

SKALA – Det lagdelte landskab skaber en tredimensionel dybde, der inviterer den nysgerrige beskuer til at blive nysgerrig og gå på opdagelse. De grafiske linjer peger ud over logoets beskæring, og udtrykker således et landskab der er større i udstrækning. Solen, himlen, havet er alle let genkendelige symboler, der peger mod noget større.

POSITIV – Det grafiske udtryk indeholder genkendelige elementer som sol, himmel, hav og landskab, som alle vækker positive associationer hos beskueren. Farvepaletten er afstemt – man bliver glad af at se på det. Med introduktionen af kernefortællingen fremhæves en positiv historie, der er identitetsskabende og samlende for de lokale.

KOMPOSITION – Den grafiske komposition giver med simple geometrier et roligt og afbalanceret udtryk, der samtidig har en stor dynamisk vekselvirkning. Farvepaletten indeholder både kolde og varme farver, der både skaber ro og kompositorisk spænding. Logoet er et let aflæseligt blikfang. Man er ikke er i tvivl om motivet ved første øjekast.

 

Vi håber, at I bliver lige så glade for det som os.

Følg også Strandparken på Facebook