Strandparken får nyt logo
23-06-2021
I Strandparken har vi, i en længere periode, arbejdet med at udvikle vores identitet og i den forbindelse lancerer vi nu vore nye logo, som fremadrettet vil blive gennemgående både her på siden og på flag, skilte mm. ude i Strandparken.
Vi er rigtig glade for, og stolte over det nye logo, som vækker positive associationer og som er let genkendeligt. Vi glæder os til at se logoet komme til sin ret ude i vores alle sammens Strandpark. Herunder kan du læse lidt om det nye logo og den nye undertitel
LOGOET
Logoet udtrykker poesi og dybde. Det inviterer den nysgerrige besøgende til, at gå på opdagelse.
Den grafiske identitet placerer sig mellem det konkrete og genkendelige, og det abstrakte og drømmende. I udarbejdelsen af den grafiske identitet er arbejdet med fire bærende principper.
LANDSKAB – Landskabet udfoldes i logoet gennem tre bølgende farveflader. I deres blåtoner har de en dobbelttydighed, der både kan udtrykke et bølgende hav eller et bølgende lagdelt landskab. Med den rangerøde sol forstås himlen som vigtigt element i modvægt til landskabet.
SKALA – Det lagdelte landskab skaber en tredimensionel dybde, der inviterer den nysgerrige beskuer til at blive nysgerrig og gå på opdagelse. De grafiske linjer peger ud over logoets beskæring, og udtrykker således et landskab der er større i udstrækning. Solen, himlen, havet er alle let genkendelige symboler, der peger mod noget større.
POSITIV – Det grafiske udtryk indeholder genkendelige elementer som sol, himmel, hav og landskab, som alle vækker positive associationer hos beskueren. Farvepaletten er afstemt – man bliver glad af at se på det. Med introduktionen af kernefortællingen fremhæves en positiv historie, der er identitetsskabende og samlende for de lokale.
KOMPOSITION – Den grafiske komposition giver med simple geometrier et roligt og afbalanceret udtryk, der samtidig har en stor dynamisk vekselvirkning. Farvepaletten indeholder både kolde og varme farver, der både skaber ro og kompositorisk spænding. Logoet er et let aflæseligt blikfang. Man er ikke er i tvivl om motivet ved første øjekast.
Vi håber, at I bliver lige så glade for det som os.